Yves Gobart: Karşıtların Birliği I Ambivalence

28 Ekim October -17 Kasım November 2016

CerModern ve Hub SanatMekan, 27 Ekim-17 Kasım tarihleri arasında Fransız sanatçı Yves Gobart'ın ''Karşıtların Birliği'' adlı sergisine ev sahipliği yapıyor.

 

Açılış: 27 Ekim 18.30

 

 

Karşıtların birliği olarak tercüme edilebilen bu başlık, sanatçının uzun yıllar öncesinden benimsediği tutumu özetlemektedir. Birbiriyle eşleşen tabloların paralelliği, basit bir retrospektiften ziyade, kimi zaman birçok sene arayla yaratılmış eserlerinin evrimini devam ettirme arzusunu göstermektedir.

Yves Gobart’ın resimlerindeki kalabalık, gür peyzajlar, yok eden ama aynı zamanda ele geçiren, keşfeden ve sahiplenen bir hayal dünyasının faaliyet sahnesidir. Bu silahlı kişiler geçişimizi engelleyerek bir araziyi mi koruyorlar, yoksa tam tersine oraya girmemiz için davet mi ediyorlar. İzleyiciyle birlikteler mi yoksa karşısındalar mı? İnsan merkezli bakış azaltılmadığı takdirde anlaşılamayan ifadeleriyle sessizliğe gömülmüş hayvan kafalarının cevap vermedikleri bir çok soru var.

 

Gobart’ın tabloları hem yalın hem sembolik. Tuhaf biçimde yalın; çünkü anlamlı, çoğalan ve ilk bakışta nüfuz edilemez bir objeden oluşuyor. Batı sanat tarihi referanslarını kolayca okuyabildiğimiz bir peyzaj, bir metindir.

Aynı zamanda sembolik; maskeli adamlar mı yoksa insan biçiminde hayvanlar mı olduğunu bilmediğimiz kişilerin oynadığı piyeslerden oluşuyor. Burada eşek kafaları betimlemesi bir insan karikatürü değil, zira tüm moral yorumlama girişimlerini engelliyor. Tanınabilir ifadeler olmaksızın, kişiler yalnızca kişisel yorumlarımızı yansıttığımız aynalardır. Hayaller sonuç olarak hayaldir.

Bu resimler bizi devamlı bir sorgulamada bırakıyor. Peyzajların şehvetli dünyasına dalarak, saf resim evreninde krom renklerle ve dokunuşla sürüklenmeye bırakabilir miyiz kendimizi? Ya da tam tersine, eşikte kalarak kendi hayallerimizi seyre mi dalacağız?

 

Yves Gobart’ın eserleri dolaysıza benzeyen görünüşüne rağmen tek anlamlı bir okumaya imkan vermiyor. Bize bütünün şehvet ve yadsıma arasında yakalanabildiğini gösteriyor. Bize dünyanın, doğası gereği nüfuz edilemez olduğunu güven verici bir içtenlikle hatırlatıyor.''

 

Michel Castaignet

 

 

 

CerModern and Hub ArtSpace is hosting an exhibition ''Ambivalence'' of French artist Yves Gobart between October 27 November 17.

 

''This title, which may be translated as the union of opposites, sums up the position adopted here by the artist, returning several years back in time.

The parallel pairs of paintings, sometimes created with years of differences, affirms his desire to continue to develop his work, more than presenting a simple retrospective.

 

In my painting, big bushy landscapes are the theater of operations of an army of chimeras that “deforested” it as much as it takes possession of it, discover, or guard it . These armed characters, do they defend territories by denying access to us, or do they appropriate instead to penetrate them? Are they with or against the spectator ? So many questions that they do not answer, trapped in the silence of their animal heads the indecipherable expressions , unless paid in a reducing anthropocentrism .

The canvas are shared between readable and unreadable. Strangely, the readable consists of an expressive material , abundant and at first sight impenetrable ; a landscape painting, a text which you can easily read the references to the history of Western art .

 

The unreadable is constituted by what which could be skits if they were played by characters whom we know if they are masked men or anthropomorphic animals. Here the representation of donkeys heads is not the register of human caricature and prevents any attempt to interpret moralist. No identifiable expression, the characters are not as mirrors in which we project a personal interpretation ; chimeras are chimeras.

In my paintings I want to leave the spectator in a constantly questioning. Can he dive into the sensual world of the landscape , get carried away with the touch and the chrome colors in a universe of pure painting ? Or rather ,will he remain permanently on the threshold to contemplate his own fantasies ?

 

Despite its apparent immediacy I do not lend my works to any univocal reading. It lets us see that the whole is apprehended between sensuality and its negation. It recalls that the world is inscrutable and my frankness is, I hope, reassuring.''

 

Michel Castaignet

 

 

 

 

 

Ziyaret

İletişim

Yönetim

DAHA FAZLASI